2009. augusztus 19., szerda

Veronika csirkéje


Imádom ezt az augusztus végi időszakot, meleg van de reggel már lehet érezni az igazi őszi hűvös időt. Ilyenkor reggel takaróba tekerve a hinta ágyon üldögélve szoktam iszogatni a reggeli kávémat. Ha nagy csönd van leszoktak jönni az őzikék, a diófán futkároznak a mókusok, és az érett napraforgón civakodnak a cinkék, verebek, veszekednek a szarkák és a mátyás madarak. Csak ülök és nézem a fák változásait, most kezd érni az erdőben a galagonya, csipke bogyó, az erdei szeder imádom ezt a szín kavalkádot.Olyan békés és nyugodt minden szinte hihetetlen hogy pár km arrébb már elindult az őrület, a rohanás a kapkodás . Ezek a fél órácskák többet érnek mint egy sietős rohanós nyaralások. Imádok itthon lenni !!!
Elkészültem a paradicsom befőzéssel, a barack eltevéssel, és a piacon fantasztikusan finom szőlőt kaptam és ha szőlő akkor veronika csirkéje a menü. Egy régebbi Stahl műsörban főzte. Nekem az egyik kedven kajám, gyors és nagyon finom.
Hozzávalók: 50 dkg csirkemellfilé
50 dkg szőlő
1-2 csokor új hagyma
2dl tejszín
3dl fehér bor
2 kk tárkony
só, bors
10 dkg vaj
2 ek olaj
2 ek mustár
1 ek keményítő
Egy nagy serpenyőben felhevítem az olajat és egy kevés vajat a csirkemellet ketté vágom és egy kicsit kiklopfolom, majd sózom borsozom, és a serpenyőben megpíritom a csirkéket kb 3-3 percig, majd beleteszem a többi vajat és kb 10 percig alacsonyabb hőmérsékleten készre párolom. Ha kész kiszedem és a helyére beteszem a felkarikázott hagymát, egy kicsit pirítom, addig a tejszínt, a bort, mustárt és a tárkonyt és a keményítőt összekeverem és a hagymára zutyintom. Majd a megmosott ketté vágott szőlőt/ ha van kedvem akkor kimagozom, ha nincs akkor nem /beleteszem a mártásba pár percig kevergetem, majd visszateszem a melleket, és még egy picit összefőzöm. Mi rizzsel esszük. Aprítóban össze darálom a füstölt szalonnát beleteszem a lábosba amíg kiolvad addig az aprítóba teszem a srépát, frépát, pici zellert és pici hagymát, ezt is összedarabolom, és már mehet is a szalonnára. Ha egy kicsit összeesett akkor mehet bele a rizs, egy kicsit kevergetem majd jön a kétszeres mennyíségü víz, ha forr én elzárom alatta a főzölapot, letakarom és kb 20 perc és kész. Mire a rizs megpuhul addigra a csirkével is készen szoktam lenni.

2 megjegyzés:

trinity írta...

Igen, ez valóban abszolút VKF-es lehetett volna..De nem baj, annyi variáció létezik, biztosan nagyon finomat sütsz vagy főzöl!!!!

L.Krisztina írta...

Már megterveztem, most már csak a kivitelezésen van a sor.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails