2009. július 21., kedd

Malátás kenyérkém



Tegnap voltam a culinaris-ban és vettem malátás lisztet. Nagyon kíváncsi voltam milyen íze lehet ennek a szinte fekete kenyérnek, hát nem csalódtam nekünk nagyon bejött. Amikor kevertem a tésztát hát nagyon megrémültem mert olyan csokoládés jellegű volt, de egy életem egy halálom ez lesz a reggeli kenyerünk. Már 1 éve nem vásároltam kenyeret akkor találtam Dolce vitánál ezt a dnk kenyér receptet, hát mi beleszerettünk, és azóta sütöm itthon a kenyeret.Több fajta kenyeret szoktam sütni, de ha ki akarok próbálni valamilyen új lisztet mindig ezt a receptet használom. Szerintünk nagyon fincsi volt, sütés előtt még úgy gondoltam hogy legközelebb keverni fogom egy kis fehér liszttel, de szerintem nem fogom ez így isteni ahogy van. Én a megadott mennyiség 1,5x használtam.
Hozzávalók:
4,5 pohár liszt én most malátás lisztet használtam
2 kk só
0,5 kk élesztő
2,5 pohár langyos víz

A hozzávalókat fakanállal összekevertem , letakartam és hát én nem szoktam 12 órát keleszteni
mikor kb a duplájára kelt akkor átkeverem a tésztát .És a a sütőt ekkor 250 fokra melegítem ilyenkor teszem be a sütő tálat is . A forró tálba kanalazom a híg tésztát letakarom alufóliával és zsupsz be a sütőbe kb 40 percig ,majd 20 percig sütöm fólia nélkül, a konyhában ilyenkor már fincsi kenyér illat száll.
Azért szeretem ezt a receptet, mert aki még nem próbált kenyeret sütni annak is siker élményt ad. És mikor már az ember elég önbizalmat szerzett akkor lehet tovább lépni olyan oldalakra mint a Limara pékség. Hát én ott elszoktam veszni! Olyan jó érzés naponta megsütni a kenyérkéket, és az ebből készült szendvicset adni a családnak. Viszont még nem jöttem rá, ha a kenyérbe csak liszt, só, víz, és élesztő kell akkor miért nem lehet ehető kenyeret gyártani ?Jó tudom ez csak egy költői kérdés volt, de azért bosszant.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails