2009. november 9., hétfő

Lasagne avagy " az életérzés"




Mint tudjuk a lasagne nem csupán egy étel egy igen okos és a hasára sokat adó macska véleménye szerint ez egy életérzés. Ez az okos macsek nem más mint személyes nagy kedvencem Garfield.
Nem csak az ő kedvence a miénk is . A lányom egyszer reggelire is ezt evett csodálkoztam mire közölte minden lehet reggeli, csak narancslevet kell hozzá inni. Végig gondolva tökéletesen igaza van.
Pénteken készítettem egy nagy adag bolognai szószt akkor spagetti volt hozzá, lefagyasztottam ma viszont nem volt időm főzni így szépen kiolvasztottam és gyúrtam hozzá tésztát, csináltam egy kis bechamel mártást és összeállítottam. Isten éltesse azt az embert aki kitalálta a programozható sütőt, mert el kellet indulnom így nem volt időm készre sütni. Így beprogramoztam a sütőt és nyugodtan elindulhattam. Mire hazaértünk a lasagne szép piros ropogósra sült .
Akkor az életérzés ahogy én készítem:
Hozzávalók: A raguhoz
- 30 dkg darált marhahús
- 30 dkg darált sertéshús
- 1 fej hagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 3 db srépa
- fél zeller
- 1 frépa
- 20 dkg füstölt szalonna
- 1,5 l paradicsomlé
- 1kk szárított bazsalikom, oregano,

Bechamel mártás:
- 5 dkg vaj
- 5 dkg liszt
- 5dl tej
- őrölt szerecsendió
- őrölt bors
Lasagna tészta készen vagy mi is gyúrhatunk 40 dkg lisz, 1 tojás, csípett só,
1ek olaj -
Elkészítése:
A szalonnát aprítógépbe teszem és összeaprítom beteszem a lábasba és át forrósítom,
utána a gépbe teszem a hagymát azt is összeaprítom, majd a zsírba dobom, ezután a
gépbe teszem a zöldségeket ezeket is aprítom és a szép barnára pirult hagymára
dobom őket, meg az összetört fokhagymát is. Kicsit pirítom majd ha szükséges sózom.
Rádobom a két féle húst, és fehéredésig pirítom. Fakanállal a nagyobb darabokat
szétnyomkodom , hogy olyan szép morzsás legyen. Ráöntöm a paradicsomlevet és
fűszerezem. Kb 40 percig rotyogtatom, jaj és dobog bele egy babérlevelet is.

Amíg a ragú fő addig elkészítem a bechamel mártást: A vajat felolvasztom beleöntöm a lisztet,
halvány zsemleszínűre pirítom, sózom
majd felöntöm a tejjel,és állandóan
kevergetve besűrítem , reszelek bele
szerecsendiót, és borsózom. És lehúzom
tűzről.
Na most már csak az összeállítás van hátra: A tál aljára bechamel kerül erre jön a tészta, ha
száraz tésztát használunk akkor én azt előre
megfőzöm ha friss tésztát használok akkor azt
nyersen teszem a tálba. A tésztára jön a ragú
reszelek rá sajtot na itt mindenki olyat használ
amilyet szeret, én parmezánt vagy mozarellát
szoktam rá tenni.Majd újra jön a mártás, tészta,
ragú, sajt, és tésztával zárom amire , ha maradt
mártás akkor azt teszek ha nem akkor jó vastagon
reszelek rá sajtot. 200 fokon kb 40 percig sütöm.
Most így végig olvasva igen bonyolultnak látszik pedig becs szó nem egy bonyolult étel, és jól lehet fagyasztani .

8 megjegyzés:

duende írta...

:)))))
Én a macskák véleményére mindig adok, ez nálam alapelv. :)))

Igaza van a lányodnak. Én pl. töltött kááposztát szoktam reggelizni, ha éppen főzök. Mer' azt meg tudom enni reggel, délben, este.
Jól néz ki, és még sohasem csináltam... Lehet hogy lenyúlom a recepted! :)

L.Krisztina írta...

Köszi :)))
A töltött káposztát én addig eszegetem amig van.
Mindig csak egy kicsit, de azt egésznap ::)))))))

szepyke írta...

Nah, nekem a szomszédom Garfield. Tényleg!
A szomszédoméknak egy olyan macskájuk van, amiről Garfieldot mintázták. És ez is vörös. Egy lusta dög, állva elalszik, de tényleg!:)))

Jah, és nálunk milánói volt a hétvégén, de annyit csináltam, hogy ma is és holnapra is azt eszem ebédre!:))))

L.Krisztina írta...

Nekem egy külsős Garfieldom van csak enni jön egy kis simit is elvisel aztán elporoszkál. Nyáron nagyon lefogyott pedig nem csökkentettem az adagját, de most ismét szép kerek ::))))))) Imádom!!!!!!!!!!

Andi/cuki írta...

A fiam kedvence a Garfield és a lasagne is.Nagyon alaposan írtad le,nagyon guszta a képen:-))
Egyébként,van,amikor palacsintákkal készítem,egy kolléganőm javaslatára. Szerintem úgy is finom:-))

L.Krisztina írta...

Andi/cuki!
Na úgy még nem csináltam de jó ötlet::)))))))))

lekvároskukta írta...

Hmmm, ez finom lehet nagyon:)
Én is imádom a lasagne-t, Uram sajna nem.

nelly írta...

Nálunk a család szereti, nekem az epém sajnos nem. De csinálni azért szoktam. Csak a besamell nekem sokszor becsomósodik. De azért megoldom.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails