2009. október 8., csütörtök

Torta tatin


Volt otthon 6 hát nem olyan szép alma pitének, kompótnak kevés, hát torta lett belőle. Receptet a Tv paprika Franciaország című könyvből vettem. Már próbálkoztam egy párszor vele, de valahogy mindig elázott a tészta amikor megfordítottam. Időm most volt a konyha is kinézett valahogy így próbálkozhattam, és ha nagyon nem sikerül az ajtó előtt ül két mindenre elszánt blöki akik irtó hálásak, ha elrontunk valamit és ők fel falhatják. Igen nagy rutinjuk már ebben. Na jó ez költői túlzás volt. De imádják a házi kosztot, kedvencük, ha veszek rizst, valami akciós olajos halat azt összekeverem hát imádom ahogy befalják. Na szóval térjünk vissza a tortához, szóval ez most jó lett.
Hozzávalók: - 1,5 kg alma
- 70 g vaj
- 185 g cukor / barna vagy fehér/
Tésztához:
- 200g liszt
- pici só
- 150g vaj
- 1 tojássárgája
- 1/2 vanillia kikapart belseje
- 1/2 citrom héja
Elkészítés:
- Az almákat megpucolom, és negyedelem.
- Egy olyan fém serpenyőt amit belehet rakni a sütőbe vagy kifejezetten
lapos nem szétszedhető fém formában a a vajat a cukorral addig hevítjük
amíg a vak és a cukor összeolvad, / szép lassan/. Az almákat szépen a
formába rakosgatjuk.Úgy ahogyan szeretnénk, hogy majd a torta tetején
kinézzen. Szép lassan olyan 30 percig elpárologtatjuk a levét, néha
a lével ami keletkezik megkenegetjük a az almák felső részét, így
itt is kapnak egy cukros vajas levet.
- A tészta hozzávalóit én beleszoktam dobni az aprítómba, és sima tésztává
dolgozom.
- A sütőt előmelegítem 195 fokra gáznál ez kb 5-ös
- A tésztát kör formára próbálom nyújtani majd a kész almákat beborítom vele
a kör egy kicsit legyen nagyobb a serpenyőnél és a maradék tésztát
begyűrögetem.
- Beteszem a sütőbe és 25- 30 percig sütöm .Mikor elkészült kiveszem és
kb 5 percig pihentetem mielőtt kiborítanám.
És láss csodát ki fog jönni belőle, nincs lé ami szétfolyna .
Vanillia fagyival vagy tejszínhabbal , de csak igy magában is igen finom
süti.

2 megjegyzés:

nelly írta...

Látom, ma sem unatkoztál. Köszi, elvettem egy szeletet. Nagyon jól sikerült. Ma is....:))

L.Krisztina írta...

Köszi aranyos vagy::)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails