2009. október 10., szombat

Kalács




Szeretem ennek a kalácsnak az ízét, és azt is szeretem benne, hogy sokáig friss marad.
A tésztából 2 db nagy kalácsot lehet készíteni.Mindig hagyok egy simát, és
egy olyat amibe különböző aszalt gyümölcsöket teszek / eper,sárgadinnye, ananász, cseresznye/,
de most inkább csokoládéval töltöttem meg, amit Limaránál láttam, a kalács recept viszont Fűszeres Eszteré tehát a kettőt társítottam.Nekünk nagyon bejött. Finom házi sbarack lekvárral, kakaóval nagyon finom reggeli, és ha marad egy kicsi abból általában máglyarakást készítek.
Kalács tészta
Hozzávalók: - 7 pohár liszt
-1/2 pohár cukor
- 3 db tojás
-1/2 dl olaj / lehet citromos olajat kapni ettől kellemes ízű lesz a kalács/
- 5 dkg élesztő
- 2 pohár meleg víz
- 1tk só
+ 1 db tojás a kalácsok tetejére


Elkészítés:
A hozzávalókat belezúdítom a dagasztótálba és addig gyúrom amíg a sima
és rugalmas tésztát kapok. Letakarom és 40 percig kelesztem. Addig összeállítom
a csokoládé tölteléket.


Csokoládé töltelék:
Hozzávalók: -60 g étcsoki
- 110g tej
- 2 ek kakaó
- 30g liszt
- 3 ek keményítő
- 30g cukor
- 4 ek tejszín / eredetileg sűrített tej/
A csokoládét és a tejet takarék lángon felmelegítem amikor a csoki teljesen elolvadt hozzá
adom a cukrot, kakaót, tejszínt, és a lisztet, meg a keményítőt. Kevergetve addig melegítem
amíg sűrű masszát kapok. Sütőpapírra borítom és kb 5mm vékonyra nyújtom és beteszem a
hűtőbe. Addig a tészta is meg kelt , lisztezett deszkára borítom és ketté vágom, az egyik
felet letakarom , míg a másikat 6 db-ra vágom, és rudakat sodrok belőle és hatos fonással
befonom. Ezt a videót is Eszternél találtam. A mikor először csináltam a hatos fonást a gépet a
gyúródeszka mellé raktam és vagy ötvenszer leállítottam, majd újra indítottam, de sikerült.
Ha kész vagyok a fonással átemelem egy sütőpapírral bélelt tepsibe. Most a csokis jön,
Kinyújtom a tésztát és a tészta közepébe teszem a csokit és így hajtogatom.Ha kész a hajtógatás,
ezt is 6 részre vágom és befonom a másik mellé rakom. Most megint kelesztem 30 percig, utána
egy egész tojással lekenem és beteszem a sütőbe 180 fokon 30 percig sütöm .
A szikkadt kalácsból meg máglyarakás készül.

A kamra festést épp most ellenőrzik. Át lett véve.
Bár lefizettük egy szelet sonkával::)))

3 megjegyzés:

lekvároskukta írta...

Óóóó, istenem, de gyönyörűek :))
Most nagyon megennék 1 szeletet a kakaósból!

L.Krisztina írta...

Nyisd ki az ablakot teleportálom.

lekvároskukta írta...

Köszönöm szépen, megjött :-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails