2009. október 27., kedd

Csőben sült burgonya és Cordon bleu

Ez a két étel nálunk a favorit talán csak kánikulában nem vagyok hajlandó megcsinálni és
megenni. A burgonya nagyon laktató én zöldsalátával is szeretem nem csak köretnek, és sült sajt a tetején hát az valami csoda . Joanne Harris A francia konyha című könyvében láttam meg először, és azóta rendszeresen készítem a családnak. Cordon bleut szoktam hozzá készíteni, csak én nem borjúhúsból hanem csirkéből .
Tehát a recept : Hozzávalok: nem igen hosszú a lista : 1 kg burgonya
2 gerezd fokhagyma
na a vajjal voltak gondjaim
a recept 100g-ot ír de az én
tapasztalatom az hogy akkor viszont
vajban fürdik és nekem ez így nem ízlett.
csak annyi vajat használjunk amivel
vajazom a tálat.
500ml főzőtejszín
bors, só, és természetesen mivel tejszínes
ételről van szó, frissen reszelt
szerecsendió tetszés szerint
jó minőségű reszelni való sajt, de lehet rá
tenni mozzarellát is úgy is nagyon finom.
A sütőt melegítsük elő 150 fokra . A krumplit pucoljuk meg és szeleteljük karikákra.
Tegyük egy tál vízbe, kicsit keverjük át majd salátacentrifugában szárazra tekerem.
A tejszínt egy lábasba teszem és lassú tűzön főzzük kb 10 percig, nyojuk bele a fokhagymát
sózzuk borsozzuk , és reszeljük bele a szerecsendiót. A vajjal kenjük ki a tálat öntsük bele a
krumplit, és reszeljük rá a sajtot, tegyük a sütőbe és süssük amíg szép piros lesz a teteje,
addigra a krumpli is meg fog puhulni. Ez kb 1,5 óra. Ha sietünk akkor lábasban egy kicsit tovább
főzöm a krumplit.












5 megjegyzés:

lekvároskukta írta...

Ezt így, ahogy van most nagyon betolnám :)))
Érdekes, csőben sült burgonyát még nem is készítettem...itt az ideje :)

szepyke írta...

Én is jöttem, és jelentkeznék az ételre!
Nagyon jól hangzik!!!

Tányért, villát, hoztam! Meleg még?

duende írta...

Hm... ezt a krumplit én is imádom! Csak fokhagyma nélkül. :)
Nagyon inycsiklandóan pironkodik ott a tálban!

L.Krisztina írta...

Lekvároskukta!
Érdemes kipróbálni!!
Szepyke!
GYere várlak::)))))
Duende!
Keveset tehetek bele, mert rajtam kivül senki nem szereti, a fokhagymát::)))
Már nem pironkodik:)))))))
Ja és én tetejét imádom csapkodják is a kezemet rendesen

trinity írta...

Én is mindenben szeretem a fokhagymát-lényeg, hogy más is egyen:)) Ez így együtt nagyon -nagyon finom!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails