2009. június 27., szombat

Bucik Esztertől


Fűszeres Eszternél találtam a receptet még tavaly, kicsit változtattam rajta , kihagytam belőle a kukorica darát, csak a végén forgatom meg benne.
Hozzávalók: 70dkg BL 80-as liszt, vagy 35dkg bl80-as és 35dkg rozsliszt
1/2 kocka élesztő
4 dl langyos tej
3 kk
1 kk méz
A lisztet és sót összekeverem egy tálba majd a folyékony hozzávalókat is és a
liszttel rugalmas tésztává dagasztom. Én ezeket este szoktam megcsinálni és
éjszakára kint hagyom a konyhapulton. Reggel kis rudakat sodrok belőle
és megcsomózom a tésztát, majd vízbe mártom és utána kukoricadarába forgatom.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatom őket. 200 C-ra melegítem a sütőt és
20 percre vagy amíg olyan színe nem lesz amilyet szeretnénk megsütjük.
Nálunk nagyon szeretik még másnap is puha marad. Néha le is szoktam fagyasztani belőle ilyenkor, csak 15 percig
sütöm , majd megvárom, hogy kihűljön lefagyasztom, és amikor kell akkor
csak elő kapom a fagyasztóból zsupsz be a forró sütőbe kb 15 percre és isteni
illat várja az álmosan elő kászálódó családot.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails