2010. augusztus 1., vasárnap

Dinnyés falatkák és többi vendégvárók

Vendégeket vártunk, és sokat töprengtem mi is legyen a menü. Ez most nagyban függőt az időjárástól is hideg lesz vagy kánikula, esik vagy nem esik ?
Aztán végül olyan ételeket válogattam össze amiket előre el lehetett készíteni és mikor itt vannak a vendégek csak készre sütöm őket, így így én is tudtam mindenkivel beszélgeti , a keresztgyerekeimmel játszani, sőt 1-2 jó kis Cluedos nyomozgatás is belefért a napba.
Hát a menü ilyenre sikeredet.
Menü:
Dinnyés fetás falatkák
Perec
Gyümölcsös női szeszély
Gyümölcsleves
Töki pompos
Paradicsom torta
Grillezett zöldségek csirkével


Gyümölcsös női szeszély


Gyümölcsös női szeszély
4 db tojás
4 ek forró víz
20 dkg cukor
1 vanília kikapart belseje
32 dkg liszt
1 zacskó sütőpor
8 dkg olvasztott vaj
8 ek tej
csipetnyi só
1 citrom reszelt héja
1 kg vegyes gyümölcs / ha fagyasztottat használok akkor azt szűrön alaposan
lecsöpögtetem /
20 dkg cukor
4-5 ek lekvár

Elkészítése: - A sütőt 200 fokra melegítem.
A tojásokat szétválasztom és a sárgáját a cukorral és a forró vízzel
fehéredésig kikeverem, majd beleteszem a vanília kikapart belsejét,
a citrom lereszelt héját. A lisztet és a sütőport összekeverem.
A tojásos masszához keverem a kihűlt olvasztott vajat, és 8 ek tejet
ezután apránként a sütőporos lisztet is hozzákeverem.
Egy nagyobb tepsit kibélelek sütőpapírral és a masszát belekanalazom.
és szépen elsimítom a tésztát a tepsiben. 15 percig elősütöm.
Én a sütőhöz adott magasabb tepsit szoktam használni.
A míg a tészta sül a tojásfehérjékből csipet sóval és a cukorral
nagyon kemény habot verünk. A gyümölcsöt megmosom és alaposan
lerázom róluk a vízet, ha kiolvasztom akkor azt már a tészta
készítése előtt alaposan kicsöpögtetem, hogy ne áztassa át a
tésztát.
Mikor a tészta megsült a sütőt hőmérsékletét 150 fokra csökkentem.
A tésztát bekenem a lekvárral és pár percre visszateszem a sütőbe.
Mikor kiveszem rászórom a gyümölcsöket , és gyümölcsökre kenem
a tojáshabot , és beteszem a sütőbe még kb 20 percre.
Mikor letelt az idő megvárom hogy kihűljön és egy nagy késsel
felkockázom.

Dinnyés falatkák




A dinnyés falatkáktól egy kicsit féltem, mert a
nagyon sós és nagyon édes íz így együtt nem biztos hogy mindenkinek ízlik, de szerencsém volt,
vagy nagyon éhesek voltak, de pillanatok alatt elfogytak a golyók .
Hozzávalók :
1 db görögdinnye
1 db sárgadinnye
1 db zöld húsú sárgadinnye
30 dkg feta, vagy krémfehérsajt
A dinnyéből karalábévájóval ki golyókat készítek, majd a sajtot kiskockákra vágom
és egy fogpiszkálóra feltűzők egy dinnyegolyót és utána jöhet egy fetakocka.
Egy tálon elrendezgetem és a vendégek érkezéséig hűtőbe teszem.

Perec


Mindig nagy sikere van a perecnek, kicsik és nagyok egyformán nagy élvezettel majszolják .
Perec : 50 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 ek cukor
1 dl olaj
+ 1 db tojás a tészta kenéséhez
Sós mázhoz : 2 ek só
3 ek liszt
és annyi vizet teszek hozzá, hogy olyan tejföl sűrűségű masszát kapjak
Elkészítés:
A tejet meglangyosítom és belemorzsolom az élesztőt megszórom a cukorral
letakarom és felfuttatóm. A lisztet beleszórom a dagasztógép táljába
utánaöntöm az élesztős tejet, majd az olajat és addig dagasztom a géppel
amíg nem ragad az oldalához már a tészta. A szép sima tésztát letakarom
és kb 30 -40 percig kelesztem.
A sütőt 230 fokra melegítem .
Mikor megkelt a tészta vastag hurkává sodrom az egész tésztát és kb 1cm
vastag korongokat vágok belőle hurkákat sodrok belőle és pereccé formálom
őket. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatom és lekenem a tojással.
10 percig sütő , majd kiveszem és megkenem a sós masszával , visszateszem
még kb 6-7 percre.


Egy kis zene

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodás finomságok, főleg a sütike

Ottis írta...

Mennyi finomság, én is kell készítsek ilyen dinnyés falatokat .-)

L.Krisztina írta...

Bianka!
Köszi!!
Ottis!
Érdemes kipróbálni!

nelly írta...

Érdekes párosítás a dinnye és a sajt. Lehet, hogy ki fogom próbálni, de már előre látom a férjem arcát! DDDDDD

L.Krisztina írta...

Én is csodálkoztam a férjemen, de azért mert neki ízlett :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails