2010. május 15., szombat

Zsályás karaj






Ma valami olyan kajára vágytam amivel a lelkemet, és a lakást is feltudom melegíteni.
Szeretem a borongós időt , de ez már egy kicsit sok, még nekem is, és hát az előrejelzés sem mutat semmi javulást. Most jöhetnek a lassan készülő őszies ételek.
Szeretem ezt a karajt, finom puha , és ami fontos nem száraz. Igaz elkészítése kicsit idő igényes, de csak az idő sok amíg igazán puhára párolódig a karaj a tejben.
Annak idején nagyon megörültem mikor Stahl Judit Végre otthon könyvében ráakadtam.
Mikor Olaszországban jártunk, egy pici étteremben ettem valami hasonlót ami nagyon nagyon ízlett. és szerettem volna itthon is elkészíteni, és hát sikerült.
Már próbáltam szárított zsályával is de igazán friss zsálya levelekkel a legfinomabb. Nem mondanám hogy nagyon guszta amíg fő a karaj, mert a tejet a citrom héja kicsit , na jó nagyon kicsapja, de a végeredmény meg ér ennyit. A családot meg nem a lábos közelébe engedni.

Hozzávalók : 1,5 kg csontos karaj
2 db citrom aminek a héját krumplihámozóval pucolunk meg
8-10 db zsálya
3-4 gerezd fokhagyma
1 dl száraz fehérbor
5 dkg vaj
5 ek olaj
kb 1 l tej
só, bors
Elkészítése : Az eredeti receptben a csontot a húson kéne hagyni, de szerintem
így nagyon nehéz szeletelni, hát én kicsontozom.
Egy deszkára sót, és frissen őrölt borst szórok, majd ebbe
meghempergetem a karajt, és a csontokat is.Szeretem így sózni
a nagy darab húsokat, mert jól belelehet tapicskolni a sót, más
fűszereket.
A vajat és az olajat egy vastag falú edényben felforrósítom, majd
a karaj minden oldalát szép pirosra sütöm benne, meg a csontokat is .
Amikor már szép piros kiveszem a lábosból, és lehúzom a tűzről a
lábost, és belenyomom a fokhagymát, majd majd vissza teszem a tűzre
és rögtön ráöntöm a bort, mikor a bor már nem sistereg akkor
visszateszem a húst a csontokkal, ráöntöm a tejet, beledobálom a
citromhéját és a zsályát. A tej legalább a hús 3/4-ét lepje el.
Mikor elkezd forrni, takarékra állítom
a tűzet, és lassan gyöngyözve főzöm a karajt kb 2 óráig.
Amikor a hús már puha kiveszem a léből és szeletelem .
A lét átturmixolom és a hús mellé kínálom.
Krumplipürével ,hercegnő burgonyával, vagy krokettel tálalom.
Nagyon kiadós és laktató étel.

6 megjegyzés:

Süti Bazár írta...

Jaaj, nagyon szép, gyönyörűen tálalva! Mindig úgy fázom a karajtól, attól félek, hogy száraz lesz, de akkor mégsem.. Meg kellene próbálnom :)

Maimoni írta...

Gyönyörűen néz ki!

L.Krisztina írta...

Yasmin!
Köszi! A tej segít abban, hogy ne száradjon ki a karaj .Na nem én vagyok ilyen okos ezt olvastam. Egyszer comból is elkészítettem azzal is nagyon jó én akkor a dióját használtam. Ha kipróbáltad majd mesélj milyen lett:)
Maimoni!
Köszi! Olyan büszke vagyok a zsályámra túl élte ezt a hideg telet és ilyen nagy levelei még nem voltak.

nelly írta...

Nagyokat nyeltem, míg olvastam a bejegyzésedet. Olyan gyönyörű lett! Ja, és örülök neki, hogy újra itt vagy!!!

szepyke írta...

Ha lenne a képen a háttérben őzike, írnám, hogy költözöm, így csak azt írom, ok, indulok!:)))

L.Krisztina írta...

Nelly!
Köszi !! Köszi!! Kicsit eltévedtem, de már vissza találtam!
Szepy!
Oké! Várlak !!!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails