2010. március 1., hétfő

Túró rudi torta





Szeretném előre bocsátani " szeretem " a magenta színű telefon társaságot, de komolyan :). Mostanában olyan lassú volt a nett, hogy egyszerűen nem tudtam, levelet írni mert a küldés alatt állandóan ledobott a gép, és nekem sem volt kedvem órákat arra várni hogy egy oldalt betöltsön a gép . Így mostanában nem nagyon jártam a gép közelébe mert elég agresszív indulataim voltak, és szegény gépen töltöttem volna ki.
Így vártam, mert a türelem nagy erény :) bár komolyan elgondolkodtam hogy beszerzek néhány postagalambot . Végül is csak etetni kell őket és sokkal kiszámíthatóbbak mint a posta , vagy a már említett társaság . Na mindegy ez van azzal gazdálkodunk amink van . Nekem ez a társaság jutott, nincs más lehetőség, és a más sem biztos, hogy sokkal jobb lenne. Na most szépen kibosszankodtam magam :)
Tortát sütöttem nem valami flancosat, de nagyon finomat:)) de majd jövök a lányom nagy kedvencével a Feketeerdő tortával. Most volt a szülinapunk Ő 20 én 43 :)
Már régóta szemezgettem ezzel a tortával, most gondoltam elkészítem, és nem csalódtam nagyon finom lett. Stahl: Gyors házias ételek könyvben akadtam rá.
Hozzávalók : A piskótához
6 dkg finomliszt
1/2 kk sütőpor
1 dkg kakaó / cukrozatlan/
2 tojás
6 dkg cukor
Ekészítése: A tojásokat és a cukrot fehéredésig keverem, majd a lisztet
a sütőport, és a kakaót összekeverem és apránként a tojáshoz
keverem . Sütőpapírral kibélelek egy 24 cm átmérőjű torta
formát és 175 fokos sütőben kb 10-12 perc alatt megsütőm.
Közben elkészítem a krémet.
Hozzávalók : 1 csapott ek zselatin
25 dkg porcukor
50 dkg túró
1 vaníliarúd
1 citrom
1 dl tejföl / én ezt kihagytam /
2,5 dl tejszín
A zselatint összekeverem 1 dl vízzel és megmelegítem, de nem forralom. Félre teszem hűlni
A túrót a porcukrot, vanília kikapart magját, citrom héját , 1 evőkanál citromlevet , és a kihűlt zselatinos vizet robotgéppel szép simává dolgozom.
A tejszínt kemény habbá verem és túróhoz keverem.
Amikor a piskóta kihűlt visszateszem a formába én megkentem barack lekvárral és ráöntöttem a túrót. Lefedem és éjszakára ment a hűtőbe . Másnap éles késsel körbe vágtam és levettem róla a formát megszórtam kakaóval és tálaltam is. Ha nem esszük meg az egészet akkor rakjuk rögtön vissza a hűtőbe, mert elég gyorsan összeesik. / lehet hogy nem volt jó a zselatinom?/ Nem egy szép torta de cserébe nagyon nagyon finom :))
A havas virágos képek 2008 márciusi képek, most rendezgettem őket és gondoltam megmutatom milyen volt 2 éve a tavasz:))

9 megjegyzés:

lekvároskukta írta...

Nagyon sok boldogságot kívánok, Isten éltessen sokáig mindkettőtöket :))))
Végre, már azt hittem, elnyelt a föld :))
A torta meg...hmmmm, most nagyon jól jönne belőle 1-2 szeletke :) Írtó jól néz ki.
A többi kép pedig gyönyörű!
Puszi: LK

Chef Viki írta...

De jót röhögtem :-)) Mi is magentások vagyunk, és szoktunk szentségelni, az utóbbi időben egyre többször!


Istenke éltessen Benneteket! A torta nagyon szuper, nálunk most fog beindulni a vendégjárás...

Zselatin tipp: a Zselatin fix még sosem okozott csalódást. Melegítés nélkül csak bele kell keverni, és csendben teszi a dolgát - tökéletesen!

Andi/cuki írta...

Isten éltessen benneteket sokáig!:-))

A Horváth Rozi féle zselatint használom,még soha nem volt olyan.hogy majdnem összeesett volna, szerintem lejárt a zselatinod szavija.

Attól függetlenül nagyon guszta a süti,lecsúszna nekem is!:-))

nelly írta...

Nagyon boldog szülinapot Nektek! Már hiányoltalak! Örülök, hogy nincs olyan nagy baj, csak a net...... -:)))))

L.Krisztina írta...

Lekvároskukta!
Köszi!!! Nem a föld nyelt hanem a nett nem engedett érvényesülni:))
Viki!
Köszi!!! Nálunk ahogy véget ér karácsony Január 13-mal indul a szüli és névnapi vendégjárás:) egészen májusig :) utána egy kicsi pihi, majd novembertől jönnek akik lemaradtak:)) na jó augusztus is megspékeltük egy kicsit!De szeretem nagyon !!!!! Jó kis murik ezek !!!
Köszi kipróbálom a habfixet !!!
Andi!
Köszi! ez is HR féle volt de a tasit kidobtam, így nem tudom hogy lejárt, vagy nem
Nelly!
Köszönöm neked is !! És azt is hogy hiányoltál nagyon jól esett!!!

lekvároskukta írta...

Még mailt is írtam néhány napja, nem kaptad meg?

Andi/cuki írta...

Megint gyönyörködtem,s most díjat is hoztam!:-))

szepyke írta...

Óh, a magentaszínűszolgálató....
Hozzám, ha beazonosítanak, kijön az üzletvezető, mert annyit ordítottam már nekik, a "bedugos" internetükkel kapcsolatban...

L.Krisztina írta...

Andi!
Köszi:))
Szepy!
Hát nem egyszerű velük az biztos:(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails