2009. október 15., csütörtök

Házi mustár



Egy lakberendezési újságot lapozgatva láttam meg ezt a receptet. Egy mustár szalont mutattak be, ahol különböző mustárokat készítenek.
Hozzávalók: - 160 g mustármag
- 150 ml fehérborecet
- 2 ek balzsamecet
- 1 csokor különböző fűszerek / kakukkfű, tárkony, bazsalikom, petrezselyem/
- 1 tk só
- 1 ek cukor
- 1 ek frissen őrölt zöldbors
- 40 ml oliva olaj


Elkészítés: - 100 ml vízzel a mustármagot feltesszük a főni, mikor el kezd forrni lehalkítom alatta tűzet és kb 1 órán át lassan főzöm. Szinte teljesen eltűnik a víz alóla, gyakran kell kavargatni, hogy ne ragadjon a lábos aljára. Közben a fűszernövényeket megmosom és megszárítom. Amikor a mustármagok megpuhultak, aprítóba teszem a többi hozzávalóval együtt teljesen pépesre aprítom, és elkészítettük a házi mustárt.
A fűszerek kombinálásával különböző ízesítésű mustárokat kapunk.

3 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Szia!
benéztem hozzád kifogom próbálni így is, de tetszik a párizsi is .

szepyke írta...

Én is akartam saját mustárt csinálni, de nekem nem kell, hogy csípjen, annak itt vagyok én. Ez akkor nem fog csípni? Majd megyek jókajához is megnézem az ővét is!

L.Krisztina írta...

Nem csípős. Csak legközelebb kevesebb cukrot teszek bele, egy kicsit édes lett, szerintem.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails